Persoonlijk Ervarings Leren

Soms wil je je eigen professionaliteit verbeteren. Niet omdat je het nu niet goed doet, maar omdat er dingen veranderd zijn, gaan veranderen, of omdat je graag anders, of nóg beter, zou willen. Persoonlijk Ervarings Leren is een methode waarmee je eenvoudig en snel kunt reflecteren en verbeteren. Je kunt een hulpmiddel hiervoor hieronder downloaden. […]

Lees meer Persoonlijk Ervarings Leren

Zelfevaluatie aanbod werkplekleren

Om te onderzoeken of je eigen leerpraktijk voldoet aan onze uitgangspunten voor effectief en efficiënt werkplekleren, hebben we een meetlat ontwikkeld.  Je kunt deze tool inzetten om het huidige aanbod onder de loep te nemen, of voor een leerpraktijk die je op dit moment aan het ontwikkelen bent. Je kunt het hulpmiddel hieronder downloaden. Succes! […]

Lees meer Zelfevaluatie aanbod werkplekleren

Leer- en werkomgeving evalueren

Om te onderzoeken of je goed kunt leren en verbeteren op jouw werkplek, hebben we deze gesprekstool voor zelfevaluatie ontwikkeld. Met behulp van deze gesprekstool kun je samen bespreken wat jullie al goed doen en wat er nog beter kan. Wat zouden jullie willen veranderen? Hoe kun je dat aanpakken? Je kunt het hulpmiddel hieronder […]

Lees meer Leer- en werkomgeving evalueren

Eigen regie nemen ondersteunen

Om voorbereid te blijven op de toekomst en om duurzame resultaten te boeken is het belangrijk dat zorgprofessionals (in opleiding) zelf regie nemen over hun leer- en werkproces. Als ontwerper, ontwikkelaar, begeleider of leidinggevende kun je hierin ondersteuning bieden. Met dit hulpmiddel kun je onderzoeken in hoeverre je dit al doet in je ontwerp en […]

Lees meer Eigen regie nemen ondersteunen

Ontwikkelvraag verhelderen

Wanneer je een traject voor leren op de werkplek gaat ontwerpen en ontwikkelen, ga je áltijd eerst de ontwikkelvraag verhelderen. Hiermee bedoelen we dat je samen met de opdrachtgever en deelnemers gaat kijken wat ze willen bereiken. Dit hulpmiddel zal je ondersteunen bij het in kaart brengen van de ontwikkelvraag. Als dit klaar is kun […]

Lees meer Ontwikkelvraag verhelderen

Reflectievorm: STARR(T) methode

Deze reflectievorm biedt je een houvast om gestructureerd terug te kijken op je handelen. Je kunt de werkvorm hieronder downloaden. Succes!

Lees meer Reflectievorm: STARR(T) methode

Simulatie

Met simulatie kun je een specifieke patiëntsituatie evalueren of voorbereiden. Simulatie is daarmee een krachtig hulpmiddel voor bijvoorbeeld het uitbreiden van klinische kennis, het verbeteren van teamcommunicatie en het aanleren van capaciteiten met betrekking tot besluitvorming. Je kunt de werkvorm hieronder downloaden. Succes!

Lees meer Simulatie

Klinische les

Een klinische les is een methode om je kennis of vaardigheden uit de praktijk te delen met collega’s, om zo het dagelijks werk te verbeteren. Je kunt de werkvorm hieronder downloaden. Succes!

Lees meer Klinische les

Klankborden

Als je merkt dat je regelmatig in bepaalde (interactie)patronen terecht komt die je niet prettig vindt, kan het helpend zijn om hierover met een collega te praten. Je kunt de werkvorm hieronder downloaden. Succes!

Lees meer Klankborden

Informatief leren op de werkplek

Hoe vergaar je kennis op de meest praktische manier, direct als je aan het werk bent? We zijn gewend om kennis te halen in scholing, training of congressen, maar er zijn ook andere manieren die passend kunnen zijn. In deze werkvorm word je geïnspireerd om op zoek te gaan naar verschillende manieren om informatief te […]

Lees meer Informatief leren op de werkplek