E-learningmodule
Een e-learningmodule of e-module is een bundeling van digitale interactievormen zoals vraagtypen, video’s, animaties en spelelementen. De leerdoelen zijn leidend voor welke interacties passend zijn. Een e-module leent zich goed voor kennisoverdracht, zelfstandig oefenen en het aanleren van procedures.
Wat leert de student?
Afhankelijk van de gekozen interactievormen, neemt de student (nieuwe) informatie tot zich en oefent hiermee. Hij krijgt daarbij direct feedback en kan op basis daarvan bepalen waar hij staat in zijn leerproces.
Wat doet de student?
- Doorloopt zelfstandig de e-module.
- Bekijkt zijn resultaten.
- Bepaalt voor zichzelf de leeropbrengst.
Wat doet de docent?
- Schakel een onderwijskundige in om je te helpen bij het ontwikkelen van de e-module.
- Bepaal de leerdoelen voor de e-module.
- Bepaal of je de e-module formatief of summatief inzet.
- Bepaal of leerresultaten (scores/antwoorden) van studenten moeten worden opgeslagen (in de digitale leeromgeving).
- Bepaal de opbouw en indeling van de e-module.
- Neem contact op met het ontwikkelteam om de e-module te bouwen.
- Laat een student de e-module (inhoudelijk) testen.
- Neem de e-module op in je onderwijsprogramma.
- Raadpleeg de opgeslagen leerresultaten vanuit de digitale leeromgeving.
Variatiemogelijkheid
Ontwikkel samen met studenten een E-learningmodule.
Tools die kunnen worden ingezet bij deze werkvorm
Kenmerken
Situatie: Asynchroon, Online
Groepsgrootte: Individueel